jag är svensk

det har gått upp för mej att jag inte är amerikan. jag är så förbannat svensk. men det är ok, det är i alla fall bättre än att va dansk eller finsk eller nåt sånt. jag säger inte norsk för att jag har upptäckt att norrmän är ganska coola. danskar gillar jag inte, fy fan. det där grötiga språket, deras berusade rödmosiga ansikten, smörrebröden och inte minst den där vidriga suggan pia kaersgaard och hennes kompisar. nä, nu överdriver jag såklart. det finns massa fina danskar, min gode vän johans mamma mikaela t.ex. hon är guld.

på dagarna läser jag pluras bok, ett slags hopkok av biografi, memoarer, och hans blogg. den är bra, han är ingen världsstilist direkt men han är lite som jag själv känner mej. passionerad, intelligent, känslig men med en clowns själ som alltid måste fucka upp allt. det där är snott direkt ur olivers stones film om the doors. ni som inte har sett den bör göra det, den är riktigt bra faktiskt. det var den som gjorde mej till en fan av val kilmer, men inget större fan av bandet direkt.
jag blev intresserad av eldkvarn via pluras blogg, det måste jag erkänna. den var så jävla bra, han har ju levt rullan av bara helvete. jag älskar sånt. så släppte dom ju svart blogg förra året och den är jättebra. plura har fått mej att gilla sverige. texterna handlar om somrar, städer, kvinnor och sprit på ett sentimentalt men skönt opretentiöst sätt.

häromkvällen låg jag i sängen och bara insöp sverigeromantik på högsta nivå. jag kollade gamla musikvideor med eldkvarn, mauro scocco, peter lemarc m.fl. jag älskar sarah med mauro scocco, det är min nya favorilåt alla kategorier. kolla videon till den på youtube, då gillar man den ännu mer. sommar i sthlm 1988, åh va jag önskar att jag var där. då var jag tre år och härjade på mitt dagis.

jag var och tvättade igen häromdan. det är coolt som fan med laundrys, borde vi också ha i sverige.









central park lake.







det är väldigt vackert här i tallinn. nä, nyc är det ju. här kan man gå omkring och bara drömma sig bort ett slag.

Kommentarer
Postat av: Karl

Haha, skönt att du lärt dig nåt i NYC. Man kan sjunga soul i sverige också, se bara på det här:

http://www.youtube.com/watch?v=R8JpnS4l8A0

Ses om en vecka.

2008-06-24 @ 16:36:43
Postat av: babs

bor du i new york?

2009-05-21 @ 22:00:15
URL: http://babsination.blogg.se/
Postat av: Hannah

hej! Är du från New york? Jag är. Om du är det så undrar jag bara om du längtar ditt om du bor här i sverige! Det gör jag..... : (

Aja ha en bra dag

2009-06-17 @ 12:26:22
URL: http://nycforme.blogg.se/
Postat av: Frida L

Hej,



jag har en fråga som jag verkligen hoppas att du kan besvara. Jag undrar om du kan rekommendera några (gärna stora) bloggar från USA? Gärna mode eller bara allmän livsstil om vardagen. Svara gärna till min mail: [email protected]



Tusen tack på förhand!



Mvh Frida

2010-08-15 @ 19:05:26
Postat av: Sofia

Drömma sig bort från new york??! Min största önskan är att få resa runt i USA, speciellt i NY.. Hittade precis hit till din blogg.. Kan du inte berätta lite, är så nyfiken;) Har du flyttat dit permanent? Hur är det att bo där osv..

//ssofia

2011-01-15 @ 10:59:58
URL: http://everythingandeverything.blogg.se/
Postat av: Sophia Lignercrona

Nämen detta var ju lustigt att hitta dig här, När man strosar runt på bloggar och försöker hitta tips på vad man kan göra i New york i sommar, eftersom jag och min karl ska åka dit. Då kanske du har lite tips till mig:) hoppas du har det bra där. Sophia

2011-02-11 @ 19:24:23
Postat av: Jens

Hej! Ville bara berätta att www.destly.com just nu har en kampanj med ACE hotel i New York. Kanske hade varit intressant?

2011-04-13 @ 20:18:24
Postat av: mel

Hejsan, Jag heter Melanie och kommer att stanna i new york i en månad, jag undrar om du vet hur man kan träffa andra svenskar som är där? Jag åkte hit själv och börjar att känna mig riktigt ensam! ;) Kram

2011-04-13 @ 23:57:22
URL: http://melaniefuchs.blogg.se/
Postat av: Lovis

Hej!

nästa vecka ska jag till New York och har åtta dagar att fylla med bra saker. Har du nåt bra tips som man bara inte får missa?

2011-05-04 @ 16:09:19
URL: http://somlighet.blogg.se/
Postat av: New York

Riktigt fina bilder på en väldigt fin stad :)

2011-08-10 @ 15:58:19
URL: http://www.resatillnewyork.nu/
Postat av: Jan Nordic

Flyg till New York?

Staden som aldrig sover, "the Big Apple", New York City. Kalla den vad du vill, New York är staden du måste besöka åtminstone en gång under din livstid. Den ultimata storstadssemestern måste vara en resa till New York. Kom och lär känna staden som kallas "Världens huvudstad".

http://icelandair.se/destinations/flights/item21986/flyg-till-new-york/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0